Com utilitzar el Reglament de Participació de l'Ajuntament de Barcelona
(o com donar la volta al mitjó)
2. Quins avantatges té fer un procés participatiu d’iniciativa ciutadana?
2. Fer de manera totalment autogestionada un procés participatiu que sigui rigorós és molt lloable però requereix d’un esforç militant ingent. El col·lectiu de Fem Rambla que abans esmentaven va dissenyar un procés participatiu que va durar dos anys i que quasi acaba amb ells. En canvi, si s’aconsegueix una iniciativa ciutadana, la comissió promotora porta el control de com s’ha de fer i la infraestructura la posa l’Ajuntament. Facilita molt les coses.
3. El respecte sobre els resultats del procés participatiu s’ha de sustentar amb una metodologia que garanteixi el debat correcte de totes les parts implicades. La iniciativa ciutadana ho permet (veure punt 2 sobre el procediment). No hi haurà credibilitat si el procés, el faci o no l’Ajuntament, és un nyap.
4. La visibilitat i protagonisme de les AV i la gent organitzada que ha creat la comissió promotora és molt alta en tot el procés i tindrà un pes significatiu en la comissió de seguiment. Si en comptes de recollir signatures per fer una iniciativa ciutadana l’AV opta per exigir a l’Ajuntament que tiri endavant un procés participatiu com a iniciativa municipal, el control segurament s’escaparà de les mans del moviment veïnal. Si la iniciativa és promoguda pels grups municipals (màxim dos a l’any segons el reglament) la intoxicació política del procés està servida.
5. Hem de tenir en compte que hi ha alguns processos participatius que l’Ajuntament està obligat a realitzar-los (el PAM, el PAD i el PIM, quan afecti a tot un districte o a inversions de més de 100 milions d’€, o altres planejaments generals o d’especial rellevància (això és un terme relatiu, és clar) (Article 37).
6. De totes les tipologies d’Iniciatives ciutadanes que marca el reglament, aquesta sobre processos participatius és la que més té sentit fer-la a escala de petita, de barri. El número de signatures és relativament baix (un 2% de la població, entre un mínim de 50 i un màxim de 900), però sobretot, donat que la majoria de debats són convocatòries presencials potencia molt bé l’apoderament de les persones, la relació entre elles i els sentiment comunitari.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Ana Menéndez
Aquesta és una de les noves eines que aporta el Reglament aprovat. Hem d'aprofitar-la, és molt potent! Es situa al nivell micro, al convivencial, allà on tants projectes i iniciatives compartides neixen i queden aturades per manca d'interès institucional. Aquesta eina dona poder real al veïnat.
Nice post
https://www.infobrez.com/saas-management-software
Informative!
https://www.infobrez.com/fleet-management-software
Carregant els comentaris ...