Com utilitzar el Reglament de Participació de l'Ajuntament de Barcelona
(o com donar la volta al mitjó)
a) Conceptes bàsics de la iniciativa ciutadana
1. Incloure un punt en l’ordre del dia del ple municipal o del districte
2. Realitzar un procés participatiu
3. Celebrar una audiència pública
4. Crear un nou òrgan de participació
5. Crear o modificar una norma municipal
6. Celebrar una consulta ciutadana
7. Celebrar un consell de barri
Si són d’àmbit de ciutat, el reglament estableix:
Article 10. Signatures necessàries per a la tramitació d’una iniciativa ciutadana.
1. Per a la tramitació d’una iniciativa ciutadana cal que obtingui el suport mínim de les signatures vàlides de persones empadronades a Barcelona més grans de setze anys que s’indiquen en els apartats següents.
2. Les iniciatives ciutadanes d’àmbit de ciutat han de recollir el nombre mínim de signatures vàlides següents:
b) Si la iniciativa ciutadana consisteix a proposar l’inici d’un procés participatiu o a proposar la creació d’un òrgan de participació, cal recollir *9.000 signatures vàlides.
c) Si la iniciativa ciutadana consisteix a proposar la posada en marxa d’una audiència pública, cal recollir 7.000 signatures vàlides.
d) Si la iniciativa ciutadana consisteix a proposar la incorporació d’un o diversos punts a l’ordre del dia del Consell Municipal, cal recollir **3.750 signatures vàlides.
Districte | Consultes i normes | Processos i òrgans | Audiències | Punts ordre del dia
- Ciutat Vella | 2.500 | 1.500 | 1.000 | 500
- L’Eixample | 6.500 | 3.900 | 2.600 | 1.300
- Sants-Montjuïc | 4.500 | 2.700 | 1.800 | 900
- Les Corts | 2.000 | 1.200| 800 | 400
- Sarrià - Sant Gervasi | 3.500 | 2.200 | 1.500 | 700
- Gràcia | 3.000 | 1.800 | 1.200 | 600
- Horta-Guinardó | 4.000 | 2.500 | 1.700 | 800
- Nou Barris | 4.000 | 2.400 | 1.700 | 800
- Sant Andreu | 3.500 | 2.200 | 1.500 | 700
- Sant Martí | 5.700 | 3.400 | 2.300 | 1.100
Article 7. Suport tècnic i econòmic de l’Ajuntament *i despesa màxima realitzada per la Comissió Promotora.
1. L’Ajuntament ha d’oferir suport tècnic i assessorament a les persones i entitats interessades a promoure iniciatives ciutadanes.
2. Així mateix, l’Ajuntament ha de facilitar ajut econòmic a aquelles iniciatives que hagin obtingut el nombre de signatures mínimes necessàries per a les despeses degudament justificades. *Aquest ajut consistirà en un euro per signatura recollida, amb el màxim resultant de multiplicar aquest euro per la quantitat de signatures exigides, d’acord amb el que s’estableix a l’article 10 d’aquest reglament. Aquesta quantitat podrà ser modificada mitjançant l’acord del Consell Municipal.
3. La despesa total realitzada per la comissió promotora no pot superar el doble de la quantitat màxima a la qual s’ha fet esment en l’apartat anterior.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
On ens hem d'adreçar per sol·licitar els plecs de signatures per promoure una iniciativa ciutadana?
Ens els ha de facilitar necesariament l'ajuntament, o els podem imprimir nosaltres?
Quines dades s'han de fer constar?
Carregant els comentaris ...