Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

c) Incloure un punt en l’ordre del dia del ple municipal o del districte

Avatar: Propuesta oficial Propuesta oficial

1. El moviment veïnal vol participar en els llocs on es decideixen les coses. Per això és tan important la regulació de la participació dels plens municipals que en el cas dels plens de districte encara està pendent. 2. Fins ara en els plens dels districtes el moviment veïnal només podia incloure un punt en l’ordre del dia si ho proposava una formació política. Aquest és un mecanisme relativament senzill, però comporta la vehiculació de les demandes veïnals a través d’un partit cosa que resta la imprescindible independència política que han de tenir les AV. 3. És molt important aconseguir que en el nou reglament dels districtes s’estableixi que quan hi hagi un punt de l’ordre del dia que, d’una manera clara correspongui a una demanda veïnal, els actors veïnals pugin fer una intervenció oral al plenari. En aquests moment això no és una pràctica habitual en la majoria dels districtes. Malgrat que l’article 68 del reglament no ho deixi del tot clar, sembla evident que els promotors de la iniciativa ciutadana són els que han d’explicar al plenari els motius de la seva demanda. 4. Només en determinats supòsits l’eina de la iniciativa ciutadana per posar un punt en l’ordre del dia compensa l’esforç a no ser que el moviment veïnal tingui la voluntat de fer una campanya entre el veïnat per reforçar la seva posició. Això és especialment pertinent: a) Quan es tracta d’una demanda oblidada pels polítics. b) Quan no hi ha una majoria clara per aprovar aquest punt. La visualització del suport popular a través de les signatures pot fer canviar el sentit d’algun vot. c) Quan els veïns i veïnes tenen la necessitat de ser actius en aquella petició. d) Quan la recollida de signatures serveixi per publicitar un tema de gran importància que el veïnat desconeix. 5. Si per incloure un punt a l’ordre del dia no es veu oportú fer una iniciativa ciutadana i tampoc es vol que la petició sigui a través d’un partit polític. Hi ha altres maneres que estan regulades: a) L’article 63 punt 5 del reglament possibilita que les 2/3 parts dels assistents d’un consell de barri també poden demanar la inclusió d’un punt en l’ordre del dia. La junta de portaveus que prepara el plenari té l’obligació de tenir en compte la petició i, si la rebutja, ho ha de fonamentar per escrit. b) L’article 58 punt 3 del reglament permet que per majoria del Consell de Ciutat aquest òrgan també pugui plantejar punts en l’ordre del dia del plenari municipal i tot fa pensar que en la futura regulació del funcionament dels districtes també facultarà al seu homòleg, els consells de ciutat dels districtes, aquesta potestat. 6. Hem de tenir en compte que el moviment veïnal tenim vies alternatives per tal de fer visibles les demandes veïnals en el plens: a) Presència en el públic amb pancartes, concentració popular a fora. b) Convocatòries d’una roda de premsa abans o després del plenari. c) Entrega d’un manifest als regidors abans de començar el ple. 7. Les accions del punt 6 no són incompatibles amb una iniciativa ciutadana.
Comentario

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.