Pacto por Barcelona
Debate sobre las propuestas a presentar
Cambios en "Propuestas del movimiento vecinal en la 1a reunión sectorial 20/05/2020"
Descripción (Català)
-
-
REPTES I OPORTUNITATS
Repte: Sumar el major consens possible en torn a un canvi de model urbà per fer front a la crisi.
Ser capaços de donar resposta a mesures sociales d'urgència i prendre mesures transitòries sobre l'espai públic, sense deixar d'avançar en canvis estructurals, abans que la propera crisi ens recordi les desigualtats, no només en termes de renda, sinó també de la situació de la vivenda, de l'esperança de vida i de resistència física a la COVID-19.
Oportunitat: L'acceleració del canvi de model urbà al voltant del principi de la sostenibilitat ecològica i social.
Reflexió e incògnita: No coneixem l'envergadura econòmica de les conseqüèncias socials, ni els efectes sobre els ingressos municipales. No sabem si existiran ajuts extraordinàris pels ajuntaments, ni en quina mesura podrem accedir a ajuts europeus.
Les nostres prioritats:
- El reequilibri territorial i per tant l'acceleració del PDU y la nova gobernança metropolitana, per a crear estris.
- Rehabilitació d'habitatge, especialment en barris vulnerables i un concepte d'habitatge mínim necessari lligat a m2 per habitant.
- Un urbanisme que possibiliti la reorientació del teixit industrial i reincorpori una part d'indústria manufacturera.
- Una proposta que faci de tota la ciutat, excepte rondes, zona 30 on la bicicleta pugui circular segura en tots els carrers secundaris com un vehícle més. Augmentar l'espai públic pel vianant.
- Instar totes les administracions a accelerar les infraestructures de transport públic pendents a la ciutat i la seva connexió amb les ciutats de l'Àrea Metropolitana. Connectar el tramvia. Necessitem l'estació ferroviària de La Sagrera per racionalitzar la xarxa intermodal de transport en la zona nord de la ciutat.
- Austeritat. Racionalitzar els equipaments de la ciutat promovent la seva eficiència social: reutilització, multiusos i flexibilitat dels espais interiors.
-
+
REPTES I OPORTUNITATS
Repte: Sumar el consens més gran possible entorn d'un canvi de model urbà per fer front a la crisi.
Ser capaços de donar resposta a mesures socials d'urgència i prendre mesures transitòries sobre l'espai públic, sense deixar d'avançar en canvis estructurals, abans que la propera crisi ens recordi les desigualtats, no només en termes de renda, sinó també de la situació de la habitatge, de l'esperança de vida i de resistència física a la COVID-19.
Oportunitat: L'acceleració del canvi de model urbà al voltant del principi de la sostenibilitat ecològica i social.
Reflexió i incògnita: No coneixem l'envergadura econòmica de les conseqüències socials, ni els efectes sobre els ingressos municipals. No sabem si existiran ajuts extraordinaris pels ajuntaments, ni en quina mesura podrem accedir a ajuts europeus.
Les nostres prioritats:
- El reequilibri territorial i per tant l'acceleració del PDU i la nova governança metropolitana, per a crear estris.
- Rehabilitació d'habitatge, especialment en barris vulnerables i un concepte d'habitatge mínim necessari lligat a m2 per habitant.
- Un urbanisme que possibiliti la reorientació del teixit industrial i reincorpori una part d'indústria manufacturera.
- Una proposta que faci de tota la ciutat, excepte rondes, zona 30 on la bicicleta pugui circular segura en tots els carrers secundaris com un vehicle més. Augmentar l'espai públic pel vianant.
- Instar totes les administracions a accelerar les infraestructures de transport públic pendents a la ciutat i la seva connexió amb les ciutats de l'Àrea Metropolitana. Connectar el tramvia. Necessitem l'estació ferroviària de La Sagrera per racionalitzar la xarxa intermodal de transport en la zona nord de la ciutat.
- Austeritat. Racionalitzar els equipaments de la ciutat promovent la seva eficiència social: reutilització, multiús i flexibilitat dels espais interiors.
Descripción (Castellano)
-
-
RETOS Y OPORTUNIDADES
Reto: Sumar el mayor consenso posible en torno a un cambio de modelo urbano para hacer frente a la crisis.
Ser capaces de dar respuesta a medidas sociales de urgencia y tomar medidas transitorias sobre el espacio público, sin dejar de avanzar en cambios estructurales, antes que la próxima crisis nos recuerde las desigualdades, no solo en términos de renta, sino también de la situación de la vivienda, de esperanza de vida y de resistencia física a la COVID-19.
Oportunidad: La aceleración del cambio de modelo urbano en torno al principio de la sostenibilidad ecológica.
Reflexión e incógnita: No conocemos la envergadura económica de las consecuencias sociales, ni los efectos sobre los ingresos municipales. No sabemos si existirán ayudas extraordinarias a los ayuntamientos, ni en qué medida podremos acceder a ayudas europeas.
Nuestras prioridades:
- El reequilibrio territorial y por lo tanto la aceleración del PDU y la nueva gobernanza metropolitana, para crear herramientas.
- Rehabilitación de vivienda, especialmente en barrios vulnerables y un concepto de vivienda mínima necesaria ligada a m2 por habitante.
- Un urbanismo que posibilite la reorientación del tejido industrial y reincorpore una parte de industria manufacturera.
- Una propuesta que haga de toda la ciudad excepto rondas zona 30 y la bicicleta pueda circular segura en todas las calles secundarias como un vehículo más. Aumentar el espacio público peatonal.
- Instar a todas las administraciones a acelerar las infraestructuras de transporte público pendientes en la ciudad y su conexión con las ciudades del Área Metropolitana. Conectar el tranvía. Necesitamos la estación ferroviaria de La Sagrera para racionalizar la red intermodal de transporte en el norte de la ciudad.
- Austeridad. Racionalizar los equipamientos de la ciudad promoviendo su eficiencia social: reutilización, multiusos, y flexibilidad de los espacios interiores.
-
+
RETOS Y OPORTUNIDADES
Reto: Sumar el mayor consenso posible en torno a un cambio de modelo urbano para hacer frente a la crisis.
Ser capaces de dar respuesta a medidas sociales de urgencia y tomar medidas transitorias sobre el espacio público, sin dejar de avanzar en cambios estructurales, antes que la próxima crisis nos recuerde las desigualdades, no solo en términos de renta, sino también de la situación de la vivienda, de esperanza de vida y de resistencia física a la COVID-19.
Oportunidad: La aceleración del cambio de modelo urbano en torno al principio de la sostenibilidad ecológica.
Reflexión e incógnita: No conocemos la envergadura económica de las consecuencias sociales, ni los efectos sobre los ingresos municipales. No sabemos si existirán ayudas extraordinarias a los ayuntamientos, ni en qué medida podremos acceder a ayudas europeas.
Nuestras prioridades:
- El reequilibrio territorial y por lo tanto la aceleración del PDU y la nueva gobernanza metropolitana, para crear herramientas.
- Rehabilitación de vivienda, especialmente en barrios vulnerables y un concepto de vivienda mínima necesaria ligada a m2 por habitante.
- Un urbanismo que posibilite la reorientación del tejido industrial y reincorpore una parte de industria manufacturera.
- Una propuesta que haga de toda la ciudad excepto rondas zona 30 y la bicicleta pueda circular segura en todas las calles secundarias como un vehículo más. Aumentar el espacio público peatonal.
- Instar a todas las administraciones a acelerar las infraestructuras de transporte público pendientes en la ciudad y su conexión con las ciudades del Área Metropolitana. Conectar el tranvía. Necesitamos la estación ferroviaria de La Sagrera para racionalizar la red intermodal de transporte en el norte de la ciudad.
- Austeridad. Racionalizar los equipamientos de la ciudad promoviendo su eficiencia social: reutilización, multiusos, y flexibilidad de los espacios interiores.