Comissió de mobilitat
Comissió de mobilitat de la Favb
Llista de demandes sobre mobilitat
Llistat de demandes en matèria de mobilitat de les AV
-
AVV l'Esquerra de l'Eixample:
La trama de l'Eixample és una autopista, per exemple el carrer Aragó. Hi ha por de tirar enrere els eixos verds i que no es duguin a terme els pressupostos participatius. -
AVV Sagrera:
Projecte de la Meridiana, Estació encoberta de la Sagrera, (entre Felip II i carrer Garcilaso) és un despropòsit de com s'organitza els autobusos (en espera, cues a les parades, etc...). No té servei d'estació de bus (lavabos, protecció de pluja...) el que provoca problemes, tant a usuaris com al veïnat. En definitiva, tot el projecte de Meridiana fins a Navas son 3 carrils per banda més un carril bici al mig amb arbres i plantes, quan arriba a la Sagrera se'ns desdibuixa i passa a 4 carrils per banda i un reduït carril bici, reduint verd (arbrat i plantes).
Accelerar les obres de la línia 9 de metro i acabament de la línia 4.
-
AVV Maquinista-Mercedes:
Col·lapse per època de rebaixes. Ara hi ha previsions urbanístiques al Solar de la Mercedes, l'ampliació de la Maquinista i a l'altre costat de les vies, es faran uns 3.000 habitatges més. Buscar sinergies amb els barris propers.
Incloure el projecte d’una parada de metro de les línies 9 i 10 al parc de la Maquinista en el contracte programa de les noves actuacions de metro per als pròxims anys. Pla de mobilitat per a tot el districte que integri els nous planejaments i projectes.
El nostre veïnatge no vol perdre el pas de l'autobús 11 pel Passeig de l'Havana (no és la primera línia que perdem a la zona) i sobre tot pel fet de que la línia 133 no és un substitut de l'11 si no te parades al Passeig de l'Havana (d'anada) i al Carrer Ferran Junoy/Sao Paulo (de tornada) tal i com la nostra entitat i altres del barri portem demanant des de fa anys.
Especialment greu és aquesta pèrdua quan la línia 133 que la vol substituir amb l'excusa de millorar les freqüències de pas (però no suficientment en festius) és la que ha de portar el veïnatge als CAPs de la zona (el més proper està a 2kms de molts habitatges) però és perdrà l'11 i alhora el 133 seguirà passant per un polígon en comptes de passar a prop de les vivendes. -
AVV Sant Andreu:
Morfologia de poble, els cotxes creixen però els carrers no. Es proposa eliminar les dreceres per dins del barri. Projecte de la zona Àgora per eliminar el trànsit de pas al retirar el mercat, es vol urbanitzar un carrer (clavegueram) però els diuen que en aquest mandat no es farà.
Proposta d'estació de Fabra i Puig com a parada i que és un problema metropolità, aliar-se la FAVB (i CONFAVC?). Es va aprovar el Pla de Mobilitat del Districte.
Licitar les obres de reforma de la Meridiana des de Fabra i Puig fins al Pont de Sarajevo, fent que la zona esdevingui un punt de trobada entre els diferents barris, eliminant el desnivell, reduint el número de carrils per als cotxes i valorant la possibilitat d’allargar la L11 fins a Fabra i Puig per la Meridiana, en forma de tramvia. -
AVV dels barris de muntanya:
Problemàtiques del Barri de Vallvidriera, Tibidabo, Les Planes: Els busos de barri no són suficients per a cobrir la demanda de mobilitat. Freqüència cada hora i vint minuts. No hi ha Transport Públic alternatiu (ni Nit Bus ni Cuca de Llum, ni taxis). I l'ús del bus de barri 111, Vallvidrera Tibidabo, és utilitzat pels turistes. el que redueix la capacitat pels veïns.
La Cuca de Llum hauria d'estar integrada a la xarxa pública de transport.
No tenen parada dos equipaments públics, l'escola del Xipres i el Casal Can Rectoret. -
AVV Font de la Guatlla:
El carril bici de Gran Via s'ha baixat de la vorera a la calçada; cap als dos laterals. Això ha generat embussos en últim tram del lateral cantó mar per la reducció d'un carril de circulació entre autobusos i vehicles direcció pl. Espanya que afecta als veïns que volen sortir del barri pel carrer Sant Germà, fins i tot causa molèsties més enllà d'aquest carrer amb el clàxon també a tot sonar causant estrés a veïnat i botiguers. Les àrees grogues càrrega i descàrrega, i de serveis, al desaparèixer, també s'ha mogut, repintat de Gran Via cap als carrers adjacents del barri, limitant ací l'àrea verda d'aparcament. Per mirar de minvar molèsties al veïnat: pintar enreixat groc en calçada tram del lateral on bloqueja la circulació del carrer sant germà amb gran via per obligar a no aturar-se sobre de l'espai. Les obres futures de connexió de FGC Llobregat-Vallès pot comportar també problemes. -
Trinitat Uneix:
Av. Meridiana a partir del tram de Fabra i Puig. El darrer tram està pendent d'aterrar (sobretot en calendari). A partir del tram 3 el canvi de secció és poc ambiciós (uns pocs arbres i carril bici). Es proposa fer una llosa (1000 m2) que cobrís parcialment l'Avinguda Meridiana a partir de l'actual pont de Sarajevo, no només pal·liaria el soroll produït pel trànsit, també ho faria amb les partícules en suspensió, impedint la propagació en aquesta zona. La urbanització d'aquesta llosa es faria com a zona verda enjardinada, dotada de bancs i parterres tot protegit per marquesines o pèrgoles que dotin d'ombra en períodes de calor. A més aproparia els veïns i veïnes dels dos barris ara separats per aquesta autopista urbana. -
Plataforma Can Baró:
Tema turístic i les línies de bus. Tema compartir patinets i bicis en plataformes úniques ( Accediu al document (*) ) -
AVV Font d'en Fargués:
Millorar l’accessibilitat en bus als centres sanitaris.
Implementar el bus a demanda.
Millorar l’accessibilitat a peu. Escales mecàniques a Llobet i Vall-llosera. -
AVV Horta:
S'ha notat un increment de trànsit donades les obres de la Meridiana. Ara els cotxes baixen pel túnel de la Rovira (Av. Estatut 75.000 cotxes). Pels carrers de barri també hi ha molt trànsit de pas. Creuen que a aquest accés no hi ha càmera de control de ZBE.
Garantir la mobilitat i l’accessibilitat: ampliació de voreres, escales mecàniques i ascensors. -
AVV Sant Genís:
Cobriment de la Ronda en Fase 2.
Noves estacions de bicing (unes 50) anar plegats en demanar les ubicacions concretes si es pot.
Instal·lar escales mecàniques: no n’hi ha cap i és un barri de muntanya. -
AVV Poblenou:
Davant l'augment de treballadors/es del 22@ i del veïnat crear una nova línia bus Horitzontal entre la H14 i la H16.
Programar que les estacions de metro de la L4 tinguin una segona sortida, aquestes línies de metro ha augmentat exponencialment el nombre d'usuaris/es i amb la previsible (i esperada) unió de l'estació de la Pau amb la Sagrera augmentarà molt més.
Ens queixem també de la baixíssima freqüència que té la línia de bus 136 que la fa molt inoperant, és utilitzada molt per la gent gran per anar a l'Hospital de Mar i hi han parades sense marquesina on no es poden seure mentre esperes la mitja hora llarga en que triga en venir.
Caldria revisar las marquesines dels busos i posar il·luminació en aquelles situades en carrers foscos i fer-ne un disseny amb cobertes verdes o amb plaques fotovoltaiques
Compliment del Compromís per Glòries. -
AVV Parc i la Llacuna del Poblenou;
Tenim múltiples problemes de mobilitat de vianants i de cadires de rodes a les voreres, pel mal estat en què es troba el paviment (forats, panots aixecats) i per la gran quantitat de barreres arquitectòniques, principalment de bars i negocis, els quals incompleixen les normatives, posant elements no permesos a les façanes i terrasses. Ocupant espai destinat a la deambulació i, per altra banda, apropiant-se i mercantilitzant l'espai públic. Amb la conseqüència de dificultar el moviment i provocació d'accidents reiterats a les persones amb diversitat funcional.
Al barri també patint la constant filmacions cinematogràfiques, la qual cosa ens obliga a no poder estacionar als nostres carrers i donar moltes voltes amb la dificultat que suposa per a les persones amb dificultat de mobilitat i a més s'ha d'estacionar més lluny i pagar doblement a la zona verda.
Al tram conegut con Triangulo Golfo,de dimecres a dissabtes, l'aglomeració de jovents fent botellades, al mig de la carretera, impedeix la circulació de cotxes. Obligant a els vehicles a conduir per altres carrers i dificultant l'accés i estacionar a la porta de les nostres llars. Des del carrer Zamora és impossible accedir al pàrquing del Carrer Zamora amb Almogàvers.
La placeta triangular del carrer Sancho d'Avila i Meridiana és molt insegura i un focus de problemes i accidents.
El carril bici de doble sentit del carrer Pujades, s'hauria d'eliminar. Genera molts problemes.
Carrer Almogàvers des de Marina a Alava, genera molts problemes de mobilitat de dia i de nit degut a la presencia de molts grups fent botellades. El tram entre Pamplona i Alava sembla que sigui el pati privat de la sala Razzmatazz, a causa de l'estacionament d'autobusos quan hi ha concents i degut a les cues que es fan per accedir a la discoteca, la qual cosa impedeix passar, per les voreres. Dins del barri, al territori conegut com a Triangulo Golfo de dimecres a divendres, la massificació de persones (provinent de les empreses) al vespre, a les terrasses dels bars, dificulta la deambulació de vianants per les voreres.
A la rotonda d'Almogàvers/Zamora s'hauria d'obrir. S'ha de donar una volta molt gran per culpa dels blocs "New Jersey"
Des del carrer Zamora és impossible entrar al pàrquing del carrer Zamora amb Almogàvers. La placeta de Sancho d'Avila Meridiana és molt insegura i un focus de problemes -
AVV Park Güell - la Salut - Sanllehy
Millorar l’accessibilitat de les zones altes de Verdi i Sostres, via minibús i escales mecàniques
Regular i resoldre els inconvenients causats per l’accés de visitants al Park Güell, sobretot pels taxis.
Que el Consistori faci força davant Territori i Sostenibilitat, perquè l'Estació de metro de la L-9 -Sanllehy, es pugui obrir el més aviat possible.
( Accediu al document (*) ) -
AVV Joan Maragall del Guinardó:
Implementar les propostes presentades per millorar la mobilitat de la xarxa de bus, el bus del barri i el tram de carril bici de la ronda que falta segregar de la vorera.
Veieu la llista que hem presentat al Districte ( Accediu al document (*) ) -
AVV Porta
Desenvolupar al barri l’eix verd Collserola-avinguda Meridiana-Glòries. -
AV La Prosperitat:
Pla de mobilitat, millora de la mobilitat del passeig de Valldaura.i els carrers que estan en pitjors condicions.
Pacificació dels entorns escolars. S'ha començat a fer però amb reformes massa tímides. -
AVV Roquetes:
Recuperar un autobús a la línia 127 i més freqüència a la línia 11.
Renovar les escales mecàniques.
Treure barreres arquitectòniques i arranjar els passos de vianants
Cobertura de la ronda, soterrament de les línies d’alta tensió. -
AVV Torre Llobeta i Vilapìscina:
Escales mecàniques a la parada de metro de Maragall, a la sortida de l’avinguda dels Quinze la més dpropera al CIS Cotxeres.
Eliminació de les vibracions i sorolls provocats pel pas dels combois de metro de la L5 al pas per Virrei Amat i en altres punts de la xarxa. -
AVV Trinitat Nova:
Cobertura de la ronda. Connexió del metro entre la Trinitat Nova i Trinitat Vella -
AVV Turó de la Peira:
Obrir l'enllaç de la L5 i la L4 en l'estació de Virrei Amat
Perllongar les obres de remodelació de Fabra i Puig a la part alta del Turó.
Acabar de remodelar els carrers Teide, Travau, Orduña i Peñalara, així com les obres de les escales de Matagalls.
Millora de l'accesibilitat en el bus de barri amb plataformes per les persones grans
Bus que connectaria el nostre barri amb el CAP Rio de Janeiro (Avinguda de Rio de Janeiro, 83-91, Nou Barris, 08016 Barcelona), on ens han traslladat el servei de pediatria.
-
AVV Verdum:
Freqüència de 10 minuts per a la línia 11 de bus.
Implementar el bus de barri.
Parada de la V29 als jardins de Can Xirigoi i del 132 a l’avinguda dels Quinze, totes dues davant del CUAP Cotxeres.
I que tornin on eren abans les parades prop del CAP de Rio de Janeiro del passeig Valldaura -
AVV Maresme:
Més freqüència de pas del bus 136. -
AVV Sant Martí de Provençals:
Acabar la segona fase de la reforma de la plaça dels Porxos.
Planificar l’entorn de la nova estació, entre Bac de Roda, pont del Treball Digne, Guipúscoa i la mateixa estació. Mobilitat, redisseny del parc i atenció al paisatgisme urbà que comporta. -
AVV Can Peguera:
Renovar l'arbrat especialment en el carrer Vilaseca -
AVV Guineuta:
Senyalització dels carrers i edificis del barri. Queda pendent la segona fase, Ja s'ha realitzat l'estudi previ. -
AVV Sagrada Família;
Volem fer incidència en el tema concret dels desencontxaments dels autocars turístics. Al no poder utilitzar la Diagonal per les obres del tramvia, han començat a utilitzar Consell de Cent entre Lepant i Padilla. Al districte han confirmat a "linia Eixample" que aquestes places són definitives. Els veïns proposen com a mal menor desencotxar al carrer Marina entre Gran Via i Diagonal on també les voreres són més amples que a Consell de Cent. Després de desencotxar podrien aparcar al pàrquing que hi ha entre el TNC i l'Auditori. L'augment dels autocars turístics no para d'augmentar i està moltes molèsties al veïnat.
( Accediu al document (*) ) -
Coordinadora d'AV i Entitats de Nou Barris:
Accediu al document (*) sobre les demandes de mobilitat d'aquest districte publicades pel bulletí d'aquesta Coordinadora "Clatellot" en el maig 2023 -
AVV La Satalia
Al barri de La Satalia demanem un bus a demanda, que ajudaria a millorar la deficiència de transport públic que pateix la part alta de Poble Sec. Donaria també servei a un equipament com el camp de futbol de la Satalia i evitaria que els vehicles aparquin en un carril de circulació del c. Margarit i sobre les voreres dels carrers adjacents.
La construcció d'una nova parada intermitja al Funicular de Montjuïc al c. Nou de la Rambla també ajudaria a aquesta millora. I perllongar fins al Castell, recuperant l'antic tram.superior.
També trobem urgent que es faci el carril bici a Montjuïc.
(*) Les AV de cinc barris (Can Baró, Park Güell-la Salut-Sanllehy, Nou Barris, Sagrada Familia i Guinardó) han presentat documents més extensos. Aneu a la pàgina general de la Comissió de Mobilitat de la Favb i cerqueu "Documents relacionats - Demandes de les AV": https://participa.favb.cat/assemblies/Comissiomobilitat
Demandes prioritàries d'àmbit de ciutat:
- Accelerar la unió dels tramvies
- Reforma de tot el tram pendent de la Meridiana
- Acabament de les obres de la L9
- Unió L4 (La Pau) i L1 (Sagrera)
- Unió L3 i L1 (entre Trinitat Nova i Trinitat Vella)
- Augment de la velocitat comercial del transport públic en superfície
- Pacificació de l'entorn de totes les escoles
- Potenciar la peatonalització de l'espai públic (Eixos verds, superilles, reducció de l'espai de terrasses molestes,...)
- Obligació de treure les motos aparcades en les voreres
- Convivència modal: +carrers 30, +carrils bici,
- Mini-bus a demanda per accedir als centres sanitaris per part de les persones amb problemes de mobilitat
- Obrir el debat sobre el peatge urbà
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Incorporat el text al llistat, gràcies
Carregant els comentaris ...