Comunitats Energètiques de Barri
Definició del model i estudi de viabilitat
Cambios en "Introducció "
Cuerpo
-
-["
El setembre del 2023 l’Ajuntament de Barcelona va aprovar l’Acord Climàtic de la ciutat que ratifica el compromís de la ciutat cap a la neutralitat climàtica, i en qüestions d’energia “aposta per millorar els incentius per la instal·lació d’energies renovables per part dels agents privats i afavorir la creació de comunitats energètiques i autoconsums compartits a la ciutat”.
Per altra banda, la Unió Europea ha generat un marc jurídic propi i ha desplegat polítiques públiques que caminen cap a la generalització d’aquestes eines. La UE està apostant pels projectes d’energia comunitària i ha reconegut el seu dret a produir, consumir, vendre, gestionar i emmagatzemar energia renovable (en el paquet d’Energia neta per a tots els europeus, aprovat per la UE el 2019) i s’inclouen mesures per a les consumidores més vulnerables. A més, les Directives 2018/2001 i 2019/944 de la UE es dirigeixen als Estats per a que proporcionin ja sigui un “marc jurídic facilitador” que permeti fomentar i facilitar el desenvolupament de les Comunitats d’Energia Renovables(1).
(1) (art. 22.4 Directiva CER). Les Comunitats d'Energia Renovables son la forma jurídica que més encaixa amb els processos comunitaris corresponent a les Comunitats Energètiques de Barri que defensem a Barcelona.
En aquest sentit, la vigent Llei 24/2013, de 26 de desembre, del Sector Elèctric (LSE) reconeix el subministrament d’energia elèctrica com un servei d’interès econòmic general (art. 2.2) i a les CER subjectes reconeguts per a desenvolupar-lo (art. 6.1 j) i 6.1 k)).
", ""] -
+["
El setembre del 2023 l’Ajuntament de Barcelona va aprovar l’Acord Climàtic de la ciutat que ratifica el compromís de la ciutat cap a la neutralitat climàtica, i en qüestions d’energia “aposta per millorar els incentius per la instal·lació d’energies renovables per part dels agents privats i afavorir la creació de comunitats energètiques i autoconsums compartits a la ciutat”.
Per altra banda, la Unió Europea ha generat un marc jurídic propi i ha desplegat polítiques públiques que caminen cap a la generalització d’aquestes eines. La UE està apostant pels projectes d’energia comunitària i ha reconegut el seu dret a produir, consumir, vendre, gestionar i emmagatzemar energia renovable (en el paquet d’Energia neta per a tots els europeus, aprovat per la UE el 2019) i s’inclouen mesures per a les consumidores més vulnerables. A més, les Directives 2018/2001 i 2019/944 de la UE es dirigeixen als Estats per a que proporcionin ja sigui un “marc jurídic facilitador” que permeti fomentar i facilitar el desenvolupament de les Comunitats d’Energia Renovables(1).
(1) (art. 22.4 Directiva CER). Les Comunitats d'Energia Renovables son la forma jurídica que més encaixa amb els processos comunitaris corresponent a les Comunitats Energètiques de Barri que defensem a Barcelona.
En aquest sentit, la vigent Llei 24/2013, de 26 de desembre, del Sector Elèctric (LSE) reconeix el subministrament d’energia elèctrica com un servei d’interès econòmic general (art. 2.2) i a les CER subjectes reconeguts per a desenvolupar-lo (art. 6.1 j) i 6.1 k)).
", ""]