Comissió de mobilitat
Comissió de mobilitat de la Favb
Reunió comissió de Mobilitat
Assistència:
- Andrea i Alex (AVV Sant Andreu Palomar)
- Angels (Font d'en Fargues)
- Emeka (AV Sant Genís)
- Jaume i Salva (Avv. La Sagrera)
- Jesús Escudero (AVV Sanatori)
- Joan Maria (FAVB i AV Poblenou)
- Joan Vidal (AV
- Leonard (Avv Font de la Guatlla)
- Oier (FAVB)
- (Plataforma Can Baró)
- Paco (Trinitat Uneix)
- Sergi (Av Maquinista-Mercedes)
- Tomás (AV Horta)
- Xavier Riu (AV Esquerra de l’Eixample)
- Albert Recio (FAVB,) per problemes tècnics no s’ha connectat)
Convoquem a les av federades a una reunió per a compartir els problemes de mobilitat dels barris i de la ciutat.
Serà el dijous 23 de novembre a les 19h en format on-line:
Acta de la trobada
Punts dels barris:
- Eixample: la trama eixample és una autopista, per exemple el carrer Aragó. Hi ha por de tirar enrere els eixos verds i que no es duguin a terme els pressupostos participatius.
- Sagrera: Projecte de la Meridiana, Estació encoberta de la Sagrera, (entre Felip II i carrer Garcilaso) és un despropòsit de com s'organitza els autobusos (en espera, cues a les parades, etc...). No té servei d'estació de bus (lavabos, protecció de pluja...) el que provoca problemes, tant a usuaris com al veïnat.
En definitiva tot el projecte de Meridiana fins a Navas son 3 carrils per banda més un carril bici al mig amb arbres i plantes, quan arriba a la Sagrera se’ns desdibuixa i pasa a 4 carrils per banda i un reduït carril bici, reduint verd (arbrat i plantes).
- Maquinista: Col·lapse per època de rebaixes. Ara hi ha previsions urbanístiques al Solar de la Mercedes, l'ampliació de la Maquinista i a l'altre costat de les vies, es faran uns 3.000 habitatges més. Buscar sinèrgies amb els barris propers.
- Sant Andreu: Morfologia de poble, els cotxes creixen però els carrers no. Es proposa eliminar les dreceres per dins del barri. Projecte de la zona Àgora per eliminar el trànsit de pas al retirar el mercat, es vol urbanitzar un carrer (clavegueram) però els diuen que en aquest mandat no es farà. Proposta d'estació de Fabra i Puig com a parada i que és un problema metropolità, aliar-se la FAVB (i CONFAVC?). Es va aprovar el Pla de Mobilitat del Districte.
- Problemàtiques del Barri de Vallvidriera, Tibidabo, Les Planes: Els busos de barri no són suficients per a cobrir la demanda de mobilitat. Freqüència cada hora i vint minuts. No hi ha Transport Públic alternatiu (ni Nit Bus ni Cuca de Llum, ni taxis). I l'ús del bus de barri 111, Vallvidrera Tibidabo, és utilitzat pels turistes. el que redueix la capacitat pels veïns.
La Cuca de Llum hauria d’estar integrada a la xarxa pública de transport.
No tenen parada dos equipaments públics, l'escola del Xipres i el Casal Can Rectoret.
Molta vergonya.
- Font de la Guatlla:
Modificat:
- Font de la Guatlla: El carril bicicleta de Gran Via s'ha baixat de la vorera a la calçada; cap als dos laterals. Això ha generat embussos en últim tram del lateral cantó mar per la reducció d'un carril de circulació entre autobusos i vehicles direcció pl. Espanya que afecta als veïns que volen sortir del barri per el carrer Sant Germà, fins i tot causa molèsties més enllà d'aquest carrer amb els clàxon també a tot sonar causant estrés a veïnat i botiguers. Les àrees grogues càrrega i descàrrega, i de serveis, al desaparèixer, també s'ha mogut, repintat de Gran Vía cap als carrers colindants del barri, limitant ací l'àrea verda d'aparcament. Per mirar de minvar molèsties al veïnat: pintar enreixat groc en calçada tram del lateral on bloqueja la circulació del carrer sant germà amb gran via per obligar a no aturar-se sobre de l'espai. Les obres futures de connexió de FGC Llobregat-Vallès pot comportar també problemes.
- Trinitat Vella: Av. Meridiana a partir del tram de Fabra i Puig. El darrer tram està pendent d'aterrar (sobretot en calendari). A partir del tram 3 el canvi de secció és poc ambiciós (uns pocs arbres i carril bici). Es proposa fer una llosa (1000 m2) que cobrís parcialment l'Avinguda Meridiana a partir de l'actual pont de Sarajevo, no només pal·liaria el soroll produït pel trànsit, també ho faria amb les partícules en suspensió, impedint la propagació en aquesta zona. La urbanització d'aquesta llosa es faria com a zona verda enjardinada, dotada de bancs i parterres tot protegit per marquesines o pèrgoles que dotin d'ombra en períodes de calor. A més aproparia els veïns i veïnes dels dos barris ara separats per aquesta autopista urbana.
- Can Baró: Tema turístic i les línies de bus. Tema compartir patinets i bicis en plataformes úniques.
- Sagrera: Proposa reactivar grup de whatsapp de Som Meridiana. Sant Andreu també ho està treballant. El dia 30 a les 18:30h a Trinitat Nova hi ha una reunió de la coordinadora de Sant Andreu i Nou Barris (es pot aprofitar!).
-Font d’en Fargués. Necessitat d’un bus a demanda
- Horta: S'ha notat un increment de trànsit donades les obres de la Meridiana. Ara els cotxes baixen pel túnel de la Rovira (Av. Estatut 75.000 cotxes). Pels carrers de barri també hi ha molt trànsit de pas. Creuen que a aquest accés no hi ha càmera de control de ZBE.
- Sant Genís: Cobriment de la Ronda en Fase 2. També les noves estacions de bicing (unes 50) anar plegats en demanar les ubicacions concretes si es pot.
ALTRES;
- Tractar la mobilitat des de la FAVB de manera global és difícil quan es tracta de donar resposta a temes concrets. Les reunions amb l'Ajuntament són normalment de temàtiques concretes (Bus, carrils bici, etc) a petició de les AVV. La Junta de la FAVB pot recolzar els temes que proposin les AVV.
Les dinàmiques col·lectives que abarquin a diversos barris són importants, com la que han presentat sobre la Meridiana
- Proposta: Fer una trobada d'aqui uns mesos amb els col·lectius que tracten la mobilitat sostenible a BCN (PTP, Catalunya Camina, BACC, BiciClot, ECOM,..) per compartir visions i coneixement del territori. Mirar si es pot abordar algun tema concret, com els espais compartits cotxes, bicis, vmp i vianants. I enviar els temes tractats a les entitats.
- El Pacte de Mobilitat es reactiva en 2024 amb la intenció de treballar les dades i després orientar l'estratègia del PMUS. El PMUS pot ser l'excusa de treball conjunt. (L'Oier ajudarà a la FAVB i també s'ofereix l'Alex de l’AV de Sant Andreu).
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Carregant els comentaris ...